10 Şubat 2015 Salı

LAHMACUN BÖREĞİ

 


 
LAHMACUN BÖREĞİ
 
Şu an dışarıda lapa lapa kar yağıyor, çocuklar evde. Vali beyimiz kar tatili vermedi ama Vali tatil yapmazsa, Veli tatil yapar bugün de benden olsun dedim, çocukları okula göndermedim. Ailecek evde kar yağışını izliyoruz. Tam bu izleme sırasında ne yapsam da yesek derken, dün akşam sigara böreğinden kalan yufkalar aklıma geldi. Dolapta da biraz kıyma hooop lahmacun böreği yaptım. Böreğin tarifini vakti zamanında Kıprıslı :) bir teyzeden almıştım. Geleneksel bir tarifmi yoksa teyzeye özelmiydi bilmiyorum ama çok lezzetli bir börek oluyor. İç malzemesini çiğ olarak koyduğumuz için tadı lahmacuna benziyor. Adı bu sebeple lahmacun böreği olabilir.  Uzun zamandır tarif girememiştim, malum yarı yıl tatili fırsat olmadı. Açılışı bu börekle yapalım.
 
MALZEMELER
 
250 gr kıyma
 
3 yufka
 
1 kuru soğan
 
3 domates (soyulmuş, doğranmış)
 
3 sivri biber (ince doğranmış)
 
1 yemek kaşığı biber salçası
 
pul biber
 
yarım demet maydanoz
 
tuz
 
Yufkaları ıslatmak için; 1 su bardağı yoğurt, 2 yumurta, 1 çay bardağı sıvıyağ
 
 
YAPILIŞI
Kıyma, soğan, maydanoz, biber salçası, pul biber, tuz, domates ve sivribiberleri karıştırın ve iyice yoğurun. Yağlanmış fırın tepsisine ilk yufkanın kenarları dışarı sarkacak şekilde yayın. Yufkaların arasına yumurtalı karışımdan sürün. Diğer iki yufkayı tepsinin içine sığacak şekilde yerleştirin. İlk yufkanın dışarıda kalan kısımlarını içine doğru katlayın. En üste kıymalı harcı bastırak yayın, iyice bastırmalısınız yoksa rulo yaparken dökülüyor.

180 derece önceden ısıtılmış fırında pişirin.

Fırından çıkartınca sıcakken rulo şeklinde sarın ve dilimleyerek servis yapın.

 
 Altının iyice kızarmış olmasına dikkat edin.
 
                           

 Afiyet olsun:)
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder