4 Mart 2014 Salı

LAHANA SALATASI

 
 
**************
 
Et yemeklerinin yanına yaptığım ama sonraları benim tek başına da tükettiğim doyurucu ve çok lezzetli bir salata. Aldığım orta boy lahana tam olarak 1 kg geldi. Ben yarısını kullandım, yarısı 3-4 kişi için yeterli.  Vereceğim malzeme listesi de yarısı için geçerli:) Malzeme listesinde kereviz de var ama resimde gördüğünüz salatada kereviz yok. Evde yoktu ama ben kereviz olmasa da olur dedim ve yine de yaptım. Malzeme listesine ekleme yapabilir yada çıkarabilirsiniz. Ama şekeri ve sirkeyi asla çıkarmayın, çünkü o zaman  tadı tamamen değişiyor. Denedim ve olmadı:)
 
 
MALZEMELER
 
Orta boy lahananın yarısı (ince kıyılmış)
 
2 adet havuç (rendelenmiş)
 
1 adet orta boy kereviz (rendelenmiş)
 
 
Sos İçin
 
4 çorba kaşığı mayonez
 
3 çorba kaşığı yoğurt ( sulu olsun)
 
2 çorba kaşığı süt
 
2 çorba kaşığı limon suyu
 
2 çorba kaşığı sirke
 
1 çorba kaşığı toz şeker
 
tuz
 
karabiber
 
 
YAPILIŞI
 
Önce lahanayı çok ince olacak şekilde doğrayın. Sonra havuçları rendeleyin ve karıştırın.
 
Bir kasenin içinde sos malzemeleri karıştırın ve pürüzsüz bir sos elde edin. Kerevizi bu sosun içine rendeleyin, böylece kararmaz. Lahana ve havuç karışımını da ekleyerek  iyice harmanlayın. Tüketmeden önce buzdolabında bir kaç saat beklemesi gerekiyor. Yemeklerden önce hazırlayıp dolaba koyarsanız tam kıvamında yemiş olursunuz.
 
 
 Afiyet olsun:))
 
 
 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder